دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

گروه ورزشی: پیروزی باورنکردنی 6 بر یک بارسلونا مقابل آتلتیکومادرید که چهارمین پیروزی متوالی در لالیگا محسوب می‌شد، دلیل محکمی است تا تیم گواردیولا را از این پس یکی از مدعیان جدی قهرمانی بدانیم.

 شکست یک بر صفر در خانه نومانسیای تازه‌وارد و تساوی خانگی مقابل سانتاندر، برای تیمی که تابستان امسال تحولات زیادی را تجربه کرده بود، شروعی ضعیف و ناامیدکننده به شمار می‌رفت، ولی پیروزی‌های قاطع هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که مربی جوان تیم توانسته به ترکیب آرمانی‌اش برسد و ایده‌هایش را پیاده کند.

برخلاف رایکارد که به جهت راضی نگه‌داشتن ستاره‌ها از آنها در پست‌های متفاوت استفاده می‌کرد، گواردیولا تفکر مشخصی دارد و حاضر نیست مصلحت تیم را قربانی خودخواهی بازیکنان کند. او در بازی‌های اخیر از سرجی بوسکتس که از شاگردان او در تیم دوم بارسلونا بود به عنوان هافبک دفاعی استفاده می‌کند (همان پستی که گواردیولا در تیم کرایف سال‌ها در اختیار خود داشت) و یحیی توره را نیمکت‌نشین کرده است.

حضور اینی‌یستا در گوش چپ به جای آنری هم این نقطه از زمین را بسیار فعال کرده و همکاری از راه دور او و ژاوی منجر به گل‌های مهمی برای بارسا شده است. گواردیولا به جای استفاده از آنری در گوش چپ که کارآیی چندانی ندارد، از او به تناوب به جای اتوئو در نقش مهاجم میانی استفاده می‌کند و میان این دو مهاجم رقابتی به وجود آورده که کیفیت هر دو را بالاتر برده است. استفاده از گودیانسن به عنوان یکی از 3 هافبک میانی (بازوی چپ) هم ایده جالب دیگری است و بازیکن ایسلندی که قبلاً مهاجم بوده به خوبی به فضاهای خالی دفاع نفوذ می‌کند و در بازی مقابل بتیس هم زننده گل پیروزی تیمش بود.

شروع توفانی

در این بازی، شروع توفانی بارسا که در 8 دقیقه نخست 3 گل به ثمر رساند (رافا مارکز، اتوئو و مسی) موجب شد تا آتلتیکو، یکی از مدعیان این فصل خیلی زود تسلیم شود. گل‌های اتوئو و گودیانسن در ادامه نیمه‌اول پاسخی به گل ماکسی رودریگس بود تا بارسا نیمه اول را با برتری 5 بر یک به پایان برساند.

گواردیولا با اطمینان از پیروزی در نیمه‌دوم تغییراتی انجام داد که یکی از آنها ورود آنری به جای اتوئو بود و او توانست گل ششم و زیباترین گل بازی را به ثمر برساند. پیش از این بازی،‌ همه منتظر رویارویی مسی و آگرو، مهاجمین آرژانتینی دو تیم بودند. مسی در این بازی علاوه بر گلی که به ثمر رساند، بارها خط دفاعی آتلتیکو را به هم ریخت. آگرو اما مانند سایر هم‌‌تیمی‌هایش نمایش ضعیفی داشت و در نیمه دوم تعویض شد.

گواردیولا پس از دومین پیروزی 6 بر یک این فصل تیمش می‌گوید: «فکر می‌کنم این بهترین بازی تیم از زمان آمدن من بود.» او همچنین شایعه درگیری با اتوئو که از تعویضش ناراحت بود را رد می‌کند: «مشکلی با اتوئو نداریم و او عصبانی نیست. او دوست ندارد تعویض شود و من هم این را می‌دانم، ولی تصمیم‌گیری با من است.»

خاویر آگیره، سرمربی آتلتیکو هم مسئولیت این شکست را برعهده گرفت و گفت: «تنها مسئول شکست من هستم. این بازی ناامیدکننده‌ای بود. هیچ توجیهی برای دریافت 3 گل در8 دقیقه وجود ندارد و این به معنی پایان بازی بود. آنها از همه نظر از ما بهتر بودند.» ویارئال هم در 2 دقیقه توانست شکست یک بر صفر مقابل بتیس را به پیروزی 2 بر یک تبدیل کند و موقتاً صدرنشین شود. پلگرینی سرمربی ویارئال، دلیل بازی نه‌چندان خوب تیمش را خستگی ناشی از بازی در لیگ قهرمانان دانست.

کد خبر 65018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز